Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Marie (vzpomínky pacienta z Hrabyně)

Hrabyně je rozdělená na patra, dle složitosti onemocnění. 1. patro - ležáci ... 5. patro - pacienti nejlehčí, chodící. Tam jsem byl i já ...

foto z internetu, bez vztahu v článku :-)))

     Věk pacientů 60-90 let. Když někdo něco potřeboval podat, důvěrně mě oslovil: "mladej ...¨".

     Ráno v poledne a večer jsme je sešli, celé patro, ke společnému jídlu. Posedali jsme ke stolům, každý měl svou židli. Jídlo, nutno poznamenat, bylo vždy velmi chutné. Našel se sice občas nějaký šťoural, ale ...

     Jednou sedíme na snídani a náhle vešla ONA. Věk, v té době, asi 55 let (čili vzledem ke věku pacientů -dosti zachovalá. Zabalena v červeném přehozu, na hlavě červený baret nezvykle velký. Sedla si na přidělené místo (u mého stole) a na mužské osazenstvu bylo viděl oživení. Ti, kteří seděli u stolů "zborcení", se náhle vyrovnali a začali se usmívat. U stolu jsme se začali seznamovat. Karel, Slávek, Jirka ... když došla na mě a podala mi ruku a řekla: Marie. Povstal jsem, podají taky ruku a říkám: Piotrek. Usmálá se. Nebylo možno přehlédnout její polštimu. Usmíla se: polak ? Usměji se já: čech. A rychle jsem dodal: Morava. Kyjov, okres Hodonín.

     S mladšími pacienty "cloumaly" hormony, starší se chovali zdvořile a úslužně. Jediný na patře, bez nějaké změně v chování) byl Karel. Na pokoji si lehl na postel, zapnul televizi a na můj dotaz, co říká na Marii, hrábl znudědě do trenýrek a řekl: Babka, takových v domově mám. O mě se babky v domově perou. Jsem rád, že mám od nich pokoj. 

     Později jsem zjistili, že se Marie zabývá různými činnostmi (izoterika, Reika, automatická kresba ...) a že žije v Českém Těšíně. Její manžel, důchodce pracující v Těšínské tiskárně, za ní nikdy na návštěvě nebyl.

     Petr Slezák :-) FM, ČR, EU ...

ps. pro místečany: dnes Trhy v Místku, ochutnávky a Cimbálovka na pódie, čili Velikonoce ve městě ... a sluníčko svítí a svítí :-)))

Autor: Petr Slezák | čtvrtek 17.4.2014 13:33 | karma článku: 7,69 | přečteno: 681x
  • Další články autora

Petr Slezák

mrak

Je to velké, černé, jde z toho hrůzy, sune se to nad střechami a je to ... je to MRAK (jeho odborný název neznám a eště mám krátký perex, tož to musím trochu prodlužit nějakým "nesmyslem" :-))) A je to MRAK NEIDENTIFIKOVANÝ (mnou) ...

4.8.2014 v 14:39 | Karma: 6,43 | Přečteno: 363x | Ostatní

Petr Slezák

Pod Libeňským mostem ...

Když jsem se chystal do Prahy, "naládoval" jsem do svéha CASIA baterky a ... nelitoval jsem :-)

1.8.2014 v 12:07 | Karma: 7,03 | Přečteno: 458x | Ostatní

Petr Slezák

drožďové knedlíčky ...

Sedíme na schodech Zlatého Konce. Večer se blíží, po večerním dusnu přichází osvěřující vánek ...

31.7.2014 v 15:38 | Karma: 6,00 | Přečteno: 336x | Ostatní

Petr Slezák

Každý :-)

Znám ho asi 10 let. Na některé věci jsem si zvykl, některé mi "nevoní" a některé ...

18.7.2014 v 11:24 | Karma: 5,23 | Přečteno: 372x | Ostatní

Petr Slezák

dobře/špatně

Něco se nám "přemnožilo". Nemyslím divočáky, bobry, špačky, mandelinky, atp. ...

1.7.2014 v 11:53 | Karma: 6,38 | Přečteno: 333x | Ostatní

Petr Slezák

park B. Smetany v Místku

Je třeba si ho projít, pokoukat na cedule, na názvy stromů atp. a pak se projít ...

23.6.2014 v 15:34 | Karma: 5,48 | Přečteno: 206x | Ostatní

Petr Slezák

Můj Slezan ...

Některé věci jsou pro někoho jasné, jiný říká: Záhada. Jeden čínský filozof praví: Nepochopení jsou kořeny ZLA ... a pokud se do toho přidá ještě "malá" jazyková bariéra :-)

11.6.2014 v 13:49 | Karma: 10,21 | Přečteno: 404x | Ostatní

Petr Slezák

Jsem ...

Potkal jsem ho asi po patnácti letech. Kdysi dávno s námi cvičil tai-či ve Frýdku u Michala Poledníka ...

3.6.2014 v 11:03 | Karma: 7,65 | Přečteno: 378x | Ostatní

Petr Slezák

Cyklista

Někdy je člověk účastník dopravní nehody. Štěstí v neštěstí. Byl jsem v té době majitelem FIAT 600...

2.6.2014 v 10:26 | Karma: 10,58 | Přečteno: 702x | Ostatní

Petr Slezák

Rozdvojená osobnost (z deníčku paciente neurologie)

Lékařská věda je její ... poznatky. Paciet měl mrtvici. Je ležák. Lékař se nad ním sklání a zkoumá jeho reflexy...

31.5.2014 v 6:26 | Karma: 9,81 | Přečteno: 594x | Ostatní

Petr Slezák

Děkuji (VŠEM)

Korám na jeden text písně. Na konci: Poděkování. A pak následuje výčet, asi třice osob ...

30.5.2014 v 4:44 | Karma: 4,93 | Přečteno: 427x | Ostatní

Petr Slezák

Z deníčku pacienta neurologie ...

Místo: Ostrava, název zařízení: nemocnice Fifejdy, oddělení: Neurologie-4.patro, pokoj číslo 1, místo u okna ...

29.5.2014 v 12:01 | Karma: 18,79 | Přečteno: 1175x | Ostatní

Petr Slezák

Do smrti ...

Některé věci v životě trvají krátce ... některé déle a některé ... a některé trvají do konce života :-)))

26.5.2014 v 12:02 | Karma: 8,09 | Přečteno: 401x | Ostatní

Petr Slezák

Nedorozumění (z deníčku pacienta v Hrabyni)

Bloumám po chodbě v Hrabyni a "trochu" se nudím. Naštěstí, je zde dost čtecího materiálu, určenáho k pobavení mysli ...

21.5.2014 v 15:34 | Karma: 10,86 | Přečteno: 643x | Ostatní

Petr Slezák

Saxana (z deníčku neurologie)

Dovezli ho do nemocnice na Fifejdách. Dostal ránu do hlavy. Po nezbytných formalitách byl umístěn na pokoj vedle mě. Byl z ukrajiny, pracoval jako dělník na jedné ostravské stavbě. Na pokoji jsme tedy leželi čtyři: Voloďa, Jirka, pan Holub a JÁ ...

25.4.2014 v 10:53 | Karma: 8,46 | Přečteno: 690x | Ostatní

Petr Slezák

Humor (vzpomínky z Hrabyně)

Ústav v Hrabyni si žije svým životem. Je to stát ve státě, přesněji systém ve státě. Jasně definovaný, vše probíhá automaticky, chtělo by se říct: to snad ani nikdo neřídí, to se řídí samo :-)))

18.4.2014 v 14:07 | Karma: 11,46 | Přečteno: 586x | Ostatní

Petr Slezák

Karel (z deníčku pacienta neurologie)

O tom, že to u nás důchodci nemají jednoduché, ví skoro všichno i vláda. Proto by se důchody valorizovat každý rok. Trochu to sice "rozladí": 45 Kč měsíčně, ale DIKY ZA MĚ ?)))

15.4.2014 v 10:15 | Karma: 13,33 | Přečteno: 646x | Ostatní

Petr Slezák

Slávek (z deníčku pacienta neurologie)

Dostal jsem se do Hrabyně. Umístěn v nejhořejším patře, na pokoji pět pacientů ...

14.4.2014 v 10:00 | Karma: 13,37 | Přečteno: 700x | Ostatní

Petr Slezák

Odposlechy (telefonní)

Mě učili, že poslouchat se nemá. A asi se to vztahuje i na odposlechy mobilů. Známe to i médií ...

9.4.2014 v 15:29 | Karma: 5,49 | Přečteno: 514x | Diskuse| Ostatní

Petr Slezák

pacienti (naši)

I když tok vzpomínek z Fifejd i Hrabyně je téměř nekonečný, nutno vzpomenou i na to, co se "trochu" nepovedlo (mi) :-)))

8.4.2014 v 8:10 | Karma: 6,90 | Přečteno: 399x | Ostatní
  • Počet článků 507
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 904x
VÍM

Seznam rubrik