Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pod Libeňským mostem ...

Když jsem se chystal do Prahy, "naládoval" jsem do svéha CASIA  baterky a ... nelitoval jsem :-)

bez popisu :-)autor osobně

     Cesta z Ostravy do Prahy nedyla dlouhá. Trochu jsem si zdřímnul a jelikož byl v kupé jen jeden cestující, sundal jsem z vrchu klavír. Položim si ho na kolena a aniž jsem je zapnul, zkouším si nějaké pasáže, se kterým jsem měl dříve trochu problémy. Cestující se zájmem sleduje mé hbité prsty. Stále dokola opakuji krátkou pasáž. Pak ji několikrát zahraji levou rukou, pak pravou, pak jako protiklady, pak ji zkouším trochu rozložit do akordů. Cvičení ukončím dlouhým áčkem. Chvíli sleduji klaviaturu nástroje, promnu si prsta a přidám ještě Yesterday. Proji pomalu a procítěně. Postavím se a nástroj okládám zpět nahoru. Pán v kopé mě chvíli zvědavě sleduje a pak se osmělí: Dobrý den, sledoval jsem Vaše ... "hraní" a chtěl bych se zeptat ? Vybídnu ho: Prosím, ptejte se. Nesměle pokračuje: Nepřipadáte si ... trochu ... trochu ...zvláštně ? Usměji se: A proč ? No, to vaše hraní ... nemáte to zapojené v elektřině. Já jsem učitel hudby z Pardubic a s něčím takovým ... jsem se ... nesetkal.

     Sundám z vrchu CASIO a položím ho na kolena. Pohlédnu na něho a oznámím: jestrdej od bítls. Přehraji jednu sloku a pohlédnu na něho. Usměje se: nezlobte se, ale, takhle, bez zvuku ... nedovedu si nic představit ... Sáhnu na POWER. Rozsvítí se červená. Kouknu na klaviaturu a tiše říkám: druhý pokus. Přehraji opět tu samou sloku ... a ... přidám Bacha, kterého jsem si původně přehrával, všetně bezchyby zahrané pasáže. Pohlédnu na něho a říkám: Bach je super a moc se mi líbí, ale zkusil jste někdy, učiteli, zahrát Bacha jako lyrickou píseň ? Pohlédne na ně a zvadne obočí. Přehraji jednu Bachovu fugu, ale jen v akordech. Sleduje rytmicky běhající psty. A nyní to samé, jako balada. Zrychkuji, zpomaluji, rozklábám levou, pah pravou, zakončuji hru áčkem u které se rozběhne oba palce na obě protilehné strany akordu. Vydechnu, vypnu elektřinu a usedám zpět. Učitel krátce zatleská: Bravo, skutečně Bravo ... mistře ... Jsem trochu v rozpacích: Trochu silná slova. Hraji jen jako ... amatér. Je to můj koníček.

     -----------------------------------------------

     Dopoledne jsem se šel projít s Bibi. Pod Libeňským mostem skupina bubeníků s bubínky. Když přestali bubnovat, přistoupím a ptám se: Kluci, hraje někdo z vás na klavír ? Jeden se na mě otočil a říká: Já hraji na klavír. Chodil jsem do lidovky šest let. Ptám se: A hraješ opravdu dobře ? Ano, hraji DOBŘE.

     Rukavice je hozena, je třeba ji zvednout. Vystoupám na Libeňský most, přejdu přez ulici, vrátím Bibi, vezmu varhany a vracím se zpět pod most. Rozložím CASIO na kartony, které leží vedle. Zapnu varhany, přepnu na klavír, pokynu rukou a usednu. Klavírista usedne k nástroji a ... a pokouší se zahrát několik not z Pro Elišku. Jeden pokus ... druhý pokus ... třetí pokus. Posadím se a vytahám ho, překvapeného, za ucho. Zamračím se: Zase jsi necvičil, darebáku, tak z tebe klavírista N I K D Y nebude. Odsunu ho bokem a usednu k nástroji. ... Pro Elišku ... Yesterday ... Holubí dům ... Metalika ... Let It Be ... Sorry (Elton John). Vypnu nástroj a beru CASIO pod paži. Z protějšího nádbřeží se ozve potlest. Dobře jsem asi pobavil svou hrou protější nábřeží s restaurací. Při odchodu se zastavím u "klavíristy" a s úsměvem říkám: A nikdy nelží, klavíristo. Odcházím a nechávám několik bezdomovců svému osudu. Ale akustika pod Libeňský mostem je ... fantastická :-)

     ---------------------------------------------------

     Příjemný víkend všem, kterým se líbí hudby ať ji provozují nebo jen poslouchají ...

     Petr Slezák :-) (fčil) Frýdek

          

Autor: Petr Slezák | pátek 1.8.2014 12:07 | karma článku: 7,03 | přečteno: 458x
  • Další články autora

Petr Slezák

mrak

Je to velké, černé, jde z toho hrůzy, sune se to nad střechami a je to ... je to MRAK (jeho odborný název neznám a eště mám krátký perex, tož to musím trochu prodlužit nějakým "nesmyslem" :-))) A je to MRAK NEIDENTIFIKOVANÝ (mnou) ...

4.8.2014 v 14:39 | Karma: 6,43 | Přečteno: 363x | Ostatní

Petr Slezák

drožďové knedlíčky ...

Sedíme na schodech Zlatého Konce. Večer se blíží, po večerním dusnu přichází osvěřující vánek ...

31.7.2014 v 15:38 | Karma: 6,00 | Přečteno: 336x | Ostatní

Petr Slezák

Každý :-)

Znám ho asi 10 let. Na některé věci jsem si zvykl, některé mi "nevoní" a některé ...

18.7.2014 v 11:24 | Karma: 5,23 | Přečteno: 372x | Ostatní

Petr Slezák

dobře/špatně

Něco se nám "přemnožilo". Nemyslím divočáky, bobry, špačky, mandelinky, atp. ...

1.7.2014 v 11:53 | Karma: 6,38 | Přečteno: 333x | Ostatní

Petr Slezák

park B. Smetany v Místku

Je třeba si ho projít, pokoukat na cedule, na názvy stromů atp. a pak se projít ...

23.6.2014 v 15:34 | Karma: 5,48 | Přečteno: 206x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 507
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 904x
VÍM

Seznam rubrik